Bachelor of Integrated Media & Communication (dual-study program) now working with the C3 content marketing agency (Berlin)

20626247_1616745015034156_5802052084675613027_o.jpg
 

Kreative Lösungen anhand realer Kunden-Cases entwickelten die Studierenden des vierten Semesters in Zusammenarbeit mit C3 Creative Code and Content. Für die Bearbeitung der Semesteraufgabe haben sich 24 Studis in vier kleinen Übungsagenturen organisiert und erarbeiteten  Kommunikationsstrategien und Designansätze für Projekte der C3-Kunden Skoda, Vattenfall, Allianz und Telekom.
Nach dem Briefing kommen verschiedene Methoden der Zielgruppenanalyse und des kreativen Entwurfs zum Einsatz: ein aufregender Team-Prozess, der alle im Kampf um den besten Entwurf und die überzeugendste Strategie intensiv fordert.  
Zur Zwischenpräsentation waren alle Teams in Berlin und haben sich dabei das professionell Feedback der Agenturleitung eingeholt. Die Belohnung:  Ein Blick in die kreative Küche Europas führender Content Marketing Agency und animierende Gespräche mit Experten der Branche.
Die Abschlusspräsentation zum Semesterende konnte als großer Erfolg gefeiert werden, denn die Profis zeigten sich aufrichtig beeindruckt. 
Auch in den kommenden Semestern werden solche Lehrkooperationen den sehr praxisnahen Studiengang BA IMC dual prägen.

20622063_1616744908367500_4009944796382914642_n.jpg

ENGLISH

Bachelor of Integrated Media & Communication (dual-study program) now working with the C3 content marketing agency (Berlin)

The students of the fourth semester, in cooperation with C3 Creative Code and Content, have developed creative solutions based on real client cases. In preparation for their semester assignment, 24 students organized themselves into four small practice agencies in order to develop communication strategies and design approaches for projects with C3’s clients Škoda, Vattenfall, Allianz and Telekom.
After the briefing, various methods of target-group analysis and creative design were used: it was an exciting team process that provided great motivation for all in the competition for the best design and most convincing strategy.   
All the teams were in Berlin for the interim presentation and received professional feedback from the agency’s leaders. The reward: a look into the creative realm of Europe’s foremost content marketing agency and animated discussions with experts in the industry.
The final presentation at the end of the semester was celebrated as a great success, for the pros were undeniably impressed. 
Coming semesters in the hands-on study program BA IMC will also involve dual-study, cooperative teaching projects like this one.